10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Starši, ne izživljajte svoje nepotešene ambicije prek otrok!

Starši, ne izživljajte svoje nepotešene ambicije prek otrok! (foto: Shutterstock) Shutterstock
5. 11. 2019

Temelji zdravih življenjskih navad, tudi v športnem smislu, se začnejo postavljati že v otroštvu.

Redna telesna dejavnost otrok in najstnikov ima ugodne učinke na zdravje, saj zmanjša tudi možnosti za razvoj bolezni v odrasli dobi.

Kateri šport izbrati

Otroci imajo v povezavi s športnimi aktivnostmi vse mogoče predstave, starši pa so tisti, ki jih na poti spodbujajo. Strokovnjaki opozarjajo, da vsekakor ni dobrodošlo, če starši prek otrok izživljajo svoje nepotešene ambicije.

Shutterstock

Strokovnjaki priporočajo, da otroci izbirajo tiste športe, v katerih najbolj uživajo in se jih veselijo.

Otroci se morajo ob športni dejavnosti dobro počutiti, saj s tem pridobijo tudi samozavest, poleg tega pa jim to ponuja občutek obvladovanja situacije in veselje za ukvarjanje s športom tudi v nadaljnje.

Če otroka vključimo v šport, ki mu ni kos, bo to negativno vplivalo na njegovo motivacijo.

  • Otroci do petega leta naj bi se tako ukvarjali z aktivnostmi, kot so tek, ples in plavanje.
  • Z leti otroci postanejo vse bolj spretni tudi pri metanju in brcanju, zato so do desetega leta primerne tudi aktivnosti, kot so nogomet, gimnastika in tenis.
  • Ker se z leti okrepita tudi koordinacija in ravnotežje, so starejši otroci pripravljeni za športe, kot so hokej, odbojka in košarka.

Nič ni narobe, če otrok preizkusi več športov, preden izbere pravega. Seveda pa pri tem ambicije in želje staršev ne smejo igrati prevelike vloge.

Starši so tu, da otroke spodbujajo in jih poslušajo.

Shutterstock

Kako bo telesna dejavnost zaznamovala otroka

Telesna dejavnost v otroštvu bo pomembno zaznamovala tudi odraslo dobo, saj bo otrok s tem pridobil številne pomembne delavne navade, poleg tega pa gibanje vpliva tudi na zdravje.

Otrok ob športni dejavnosti razvije

  • disciplino,
  • potrpežljivost,
  • samozavest,
  • se nauči nadzirati čustva in
  • premagovati poraze.

Po raziskavah sodeč fizična aktivnost pomaga tudi kognitivnim sposobnostim in šolskemu uspehu, pomaga izboljšati telesno zdravje, poveča mišično moč in krepi srčno-žilni sistem.

Koliko gibanja potrebujejo otroci

Otroci naj bi se po smernicah sodeč tako vsak dan v tednu udeležili visokointenzivne telesne dejavnosti, ki naj traja vsaj 60 minut. Dvakrat ali trikrat tedensko se priporočajo tudi vaje za krepitev moči, saj pomembno izboljšajo učinkovitost aerobne vadbe.

Vendar ne pretiravajte. Otroci naj bodo vsaj en dan v tednu povsem prosti, so le še vedno otroci. Če bomo torej pretiravali, se jim lahko aktivnost hitro zameri.

Kaj o tem menijo Anže Kopitar, Klemen Čebulj in Jan Kozamernik

Aleksandra Saša Prelesnik
Anže Kopitar, hokejist

»S čimerkoli se ukvarjaš, se moraš ukvarjati z veseljem. Ne sme biti prisiljeno. Sam sem občutil, da so bile pri nekaterih soigralcih, s katerimi sem igral na Jesenicah, želje staršev dosti večje od želja otrok. V veliki večini se to ni dobro izteklo. Otrok mora uživati v dejavnosti.«

Klemen Čebulj, odbojkar

»Podpiram šport oziroma popoldanske dejavnosti. Otroci naj obiskujejo tisto, kar jih resnično veseli. Nerad vidim starše, ki otroke vpisujejo v dejavnosti, za katere sami mislijo, da jim bodo koristile. Otrok naj se sam odloči, kaj ga veseli, starši pa naj ga pri tem podpirajo.

Prava podpora staršev se izkaže pozneje, ko spodbujajo otroke, da vztrajajo pri športu, za katerega so se odločili. Čeprav igram odbojko, ne vežem svojega sina le na en sam šport. Ukvarjamo se s pestro paleto, vse od kolesarjenja do nogometa in košarke. Več športov kot preizkusi, lažje se bo odločil. Upam, da bo ostal v športu. Sam pa se bo odločil, v katerem.«

Jan Kozamernik, odbojkar

»Mlajši otroci ne izbirajo dejavnosti sami, zato staršem polagam na srce, da naj ne preobremenjujejo otrok, temveč razumno izberejo količino dejavnosti. Prav je, da ima otrok dovolj časa za druženje s prijatelji, razmišljanje, igro.

Ko so starejši, naj sledijo sami sebi. Sam sem zamenjal veliko športov, hodil sem tudi v glasbeno šolo. Pomembno je, da najdejo nekaj, kar jih veseli. Drugače nima smisla. Mislim, da mora šport biti del dneva ali tedna vsakega otroka.«

Prispevek je bil objavljen v jesenski prilogi Aktivni

Preverite tudi: Starši, bodite pozorni na TE spremembe v vedenju otroka

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri