To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Matej Zmazek: Hitre diete niso rešitev

27. 7. 2013

Mariborčan Matej Zmazek je osebni trener, ki se ukvarja z napredno funkcionalno vadbo CrossFit. Zagovarja raznovrstno telesno pripravljenost in gradnjo funkcio­nalnega telesa, ki bo pripravljeno na spopad z različnimi fizičnimi izzivi, hkrati pa omogočalo nadzor nad nepredvidljivimi okoliščinami tako v različnih športih kot tudi v čisto vsakdanjih življenjskih razmerah.

Matej ni bil vedno fit. Vendar je pred desetimi leti prišel trenutek, ko je spoznal, da ni srečen v svojem telesu. To je moral najprej priznati samemu sebi.

"Ko to dosežeš, je pot spremembe preprosta. In prehodil sem veliko poti, da sem našel pravo. Zdaj brez te poti na znam več živeti in šport je postal moj vsakdan," pravi športnik, ki je upravičeno lahko ponosen na svoj napredek.

Veliko je hodil v fitnes, vendar je dogajanje kmalu postalo monotono. Zato je iskal druge možnosti gibanja in spoznal CrossFit. Zdaj CrossFit ni samo njegov šport, temveč življenjski slog. Ker se je odločil pomagati ljudem, se je tudi začel ukvarjati z osebnim trenerstvom in ustanovil SLOFIT.

Ta zgodba je nastavljena tako, da bi ljudje, ki bi radi spremenili način življenja, kar najhitreje dosegli dobre rezultate in Matej jo pomaga razumeti na najpreprostejši način. Zato je začel tudi vseslovensko akcijo Gremo gor, kar pomeni, da se ljudje skupaj rekreiramo v naravi: "Skupaj se odpravimo v hribe in skupaj naredimo nekaj za zdravo telo."

Matej in dieta

Kot pri vsakem športu gresta hrana in šport z roko v roki. Ob tem Matej rad poudari, da je hrana naše gorivo. Tudi če v življenju nismo aktivni, se moramo zavedati, da prav vsaka hrana, ki jo zaužijemo, ne pomaga človeškemu telesu, temveč prav nasprotno. Ker pa je znanost o prehranjevanju ljudi v zadnjem času napredovala, so ljudje vse bolj ozaveščeni.

"Res je, vsak posameznik ima svoje potrebe po (pre)oblikovanju telesa. Nekateri bi radi izgubili odvečno maščobo, drugi pa pridobili mišično maso. Predstavljam načrt prehranjevanja za ljudi, ki imajo preveliko telesno težo. Teh je v Sloveniji po zadnjih podatkih že več kot 60 odstotkov. Ne gre samo za debelost. Zelo pomembno je spoznanje, da to zelo negativno vpliva na naše zdravje.

Prva bolezen, ki je lahko posledica debelosti, je sladkorna bolezen ali diabetes. Če ljudje ne bomo spremenili prehranjevalnih navad, bo kmalu vsak tretji Zemljan imel sladkorno bolezen, to pa je velika težava. Res je, da smo ljudje pod velikim stresom in živimo v hitrem tempu, a to ne bi smel biti izgovor za slabe prehranjevalne navade.

Pri svojih strankah največkrat opažam, da ljudje, ki bi radi izgubili odvečno težo, jedo enkrat do dvakrat na dan. To pa je velika napaka. Čez dan moramo imeti najmanj pet obrokov, kar pa seveda ne pomeni, da petkrat na dan jemo pico.

Zavedati se moramo tudi, da vse ločevalne diete in podobne zgodbe ne temeljijo na izgubljanju odvečne maščobe, temveč odvečne teže. Če smo izgubili kilograme, še ne pomeni, da smo izgubili maščobo.'

Zato Matej prisega na prehrano s povečanim vnosom beljakovin (meso, ribe, oreščki ...).

'Za uspešno hujšanje je najpomembneje, da ohranjate mišično maso. Ta je namreč v telesu glavni porabnik kalorij tako v mirovanju kot tudi med telesno aktivnostjo. Seveda ne smemo pozabiti tudi na ogljikove hidrate. Te moramo ločiti na dobre in slabe oziroma na hidrate z visokim in nizkim glikemičnim indeksom.

Vsa živila, ki imajo faktor indeksa nad 51, redijo (francoski kruh, glukoza, vse vrste sladkih pijač, otrobi, krompir, škrob, bele testenine, sladkor ...). Pri izgubi maščob pa je zelo pomembno, da zaužijemo dovolj maščob.

Verjamem, da pri branju tega večini ni najbolj jasno, zakaj prav maščobe. Včasih so maščobe veljale za škodljive in jih je bilo treba pri dietah izključiti iz prehrane. Današnje študije pa kažejo prav nasprotno.

Zdrave maščobe moramo vsekakor vključiti v jedilnik. Različni viri maščob imajo različno kemijsko sestavo in zaradi tega različen vpliv na hujšanje in zdravje. Ločimo nasičene, enkrat nenasičene in večkrat nenasičene maščobne kisline.

Torej, zaužiti bi morali okoli 80 gramov zdravih maščob na dan, kot so omega tri, šest in devet (ribe, laneno oje, oreščki, vendar ne slani in ne praženi, jajca ...).

Na kratko, da si predstavljate razmerje med hranili: beljakovine 50 %, maščobe 45%, ogljikovi hidrati 5 %. Če boste pošteni do sebe, je uspeh zagotovljen!"

Osnovna pravila diete

  • zaužijte vsaj pet obrokov na dan, ki naj vsebujejo kakovostne beljakovine in zdrave maščobne kisline,
  • ogljikovi hidrati morajo imeti veliko vlaknin,
  • popijte minimalno tri litre vode na dan.

Matej je ustavnovil organizacijo SLOFIT. Več o tem si lahko preberete na njihovi spletni strani www.slofit.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri