To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Post - najboljši način za izgubljanje kilogramov?

Post - najboljši način za izgubljanje kilogramov? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
28. 8. 2013

Danes na post prisega vedno več ljudi. Večina zaradi zdravstvenih razlogov, ostali se lotijo posta zaradi želje po manjši teži. Je post res dober način za izgubljanje kilogramov ali le navadna bedarija?

Neka raziskava v ZDA je pokazala, da se je odraslim s preveliko telesno težo, ki so jim predpisali osemtedenski dietni režim, po katerem so se vsak drugi dan postili, zmanjšal indeks telesne mase za skoraj 3 %.

Tudi sicer mnogo ljudi priča, da so hkrati s preostalimi zdravstvenimi težavami (obstaja kar nekaj raziskav, ki pravijo, da lahko s postenjem znatno izboljšamo zdravstveno stanje – okrepimo odpornost proti raku, zavremo staranje možganov, znižamo krvni tlak, preprečimo sladkorno bolezen, preprečimo možgansko kap in srčne bolezni...) izgubili tudi težo, vendar pa na žalost ne poznamo podatkov, koliko ljudem je težo tudi uspelo obdržati.

Kaj se med postenjem dogaja v telesu? 

Kadar jemo, se v naših jetrih in mišicah kopiči energija v obliki glikogena. Kadar se postimo, se naše telo s tem glikogenom prehranjuje, nato pa začne porabljati maščobne zaloge v telesu. Ko so porabljene tudi te zaloge, se sproži proces stradanja.

Posta se je treba lotiti premišljeno

Občasni post torej ne škodi zdravju, seveda pod pogojem, da ne trpite za bulimijo ali anoreksijo. Raziskovalci menijo, da se lahko zdrav človek, ki je visok 1,7 metra in tehta 70 kilogramov ter ima približno 15 kg maščobnih zalog, posti do 40 dni.

Če ste torej zdravi, si lahko en dan v tednu brez skrbi določite, da se boste postili. Če ne drugega, boste s tem dali telesu kratek premor in mu omogočili očiščenje ter regeneracijo.

Če se nameravate postiti dlje časa, se je priporočljivo posvetovati z zdravnikom.

Začnite počasi. Najprej enkrat na teden prestavite zajtrk. Če imate navado zajtrkovati v zgodnjih jutranjih urah, zdržite do 10. ure. Nato razmik med obroki počasi povečujte, dokler ne dosežete 24 ur. Ko vas bo mučila lakota, popijte kozarec vode ali skodelico nesladkanega zelenega čaja.

Pomemben je tudi izbor živil pred in takoj po postnem dnevu. Živila naj vsebujejo veliko vlaknin, sicer vas lahko preseneti neprijetno zaprtje. Priporočamo lososa, pečenega na žaru, brokoli in skodelico borovnic za sladico.

Preberite tudi: Post - nova oblika zdravljenja?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri