post-voda-zenska_1

Danes na post prisega vedno več ljudi. Večina zaradi zdravstvenih razlogov, ostali se lotijo posta zaradi želje po manjši teži. Je post res dober način za izgubljanje kilogramov ali le navadna bedarija?

Neka raziskava v ZDA je pokazala, da se je odraslim s preveliko telesno težo, ki so jim predpisali osemtedenski dietni režim, po katerem so se vsak drugi dan postili, zmanjšal indeks telesne mase za skoraj 3 %.

Tudi sicer mnogo ljudi priča, da so hkrati s preostalimi zdravstvenimi težavami (obstaja kar nekaj raziskav, ki pravijo, da lahko s postenjem znatno izboljšamo zdravstveno stanje – okrepimo odpornost proti raku, zavremo staranje možganov, znižamo krvni tlak, preprečimo sladkorno bolezen, preprečimo možgansko kap in srčne bolezni...) izgubili tudi težo, vendar pa na žalost ne poznamo podatkov, koliko ljudem je težo tudi uspelo obdržati.

Kaj se med postenjem dogaja v telesu? 

Kadar jemo, se v naših jetrih in mišicah kopiči energija v obliki glikogena. Kadar se postimo, se naše telo s tem glikogenom prehranjuje, nato pa začne porabljati maščobne zaloge v telesu. Ko so porabljene tudi te zaloge, se sproži proces stradanja.

Posta se je treba lotiti premišljeno

Občasni post torej ne škodi zdravju, seveda pod pogojem, da ne trpite za bulimijo ali anoreksijo. Raziskovalci menijo, da se lahko zdrav človek, ki je visok 1,7 metra in tehta 70 kilogramov ter ima približno 15 kg maščobnih zalog, posti do 40 dni.

Če ste torej zdravi, si lahko en dan v tednu brez skrbi določite, da se boste postili. Če ne drugega, boste s tem dali telesu kratek premor in mu omogočili očiščenje ter regeneracijo.

Če se nameravate postiti dlje časa, se je priporočljivo posvetovati z zdravnikom.

Začnite počasi. Najprej enkrat na teden prestavite zajtrk. Če imate navado zajtrkovati v zgodnjih jutranjih urah, zdržite do 10. ure. Nato razmik med obroki počasi povečujte, dokler ne dosežete 24 ur. Ko vas bo mučila lakota, popijte kozarec vode ali skodelico nesladkanega zelenega čaja.

Pomemben je tudi izbor živil pred in takoj po postnem dnevu. Živila naj vsebujejo veliko vlaknin, sicer vas lahko preseneti neprijetno zaprtje. Priporočamo lososa, pečenega na žaru, brokoli in skodelico borovnic za sladico.

Preberite tudi: Post - nova oblika zdravljenja?

Sorodni članki
None

Najučinkovitejša dieta na svetu

Če se odločite, da enkrat na teden ne boste jedli 36 ur, boste shujšali in se nemara obvarovali pred srčnimi obolenji, rakom, sladkorno boleznijo in možgansko kapjo. najboljše pa…

Kaj je prekinitveni post 16:8 in ali bi se ga morali lotiti?

Če vam povemo, da prekinitveni post prinaša ogromno prednosti, recimo izgubo telesne teže, zmanjšana vnetna stanja, zmanjšano željo po hrani, več energije, boljši spanec ... Že…

Zakaj se postiti?

Zakaj se postiti? Kako post sploh deluje? Pri katerih boleznih je učinkovit? Gre mogoče za placebo učinek? Ali je vse skupaj res lahko izmerjeno z objektivnimi metodami?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri