piskoti

Zdrava prehrana ne vključuje le načrtovanja obrokov in pazljivosti pri pripravi hrane (kar je pomemben del), ampak tudi samozavest in prepričanje vase. Te fraze pa spodkopavajo zdrav način življenja.

»Napadel bom drugo porcijo, ne obsojajte me!«

Zavestno ali nezavedno se pogosto opravičimo, ko posežemo po še eni porciji obroka. S tem želimo povedati, da tega običajno ne počnemo in si doma privoščimo manjše količine hrane. A zakaj bi se morali sramovati in iskati izgovore pred ljudmi, ki jih kličete prijatelji in družina? Oni vas razumejo in podpirajo na vaši poti. Povsem normalno je, da se človek včasih pregreši, še posebej za praznike. Če ste prišli z napornega treninga in je hrana dokaj zdrava, pa imate še en razlog manj za slabo vest.

»Sladico bom pokuril kasneje v telovadnici.«

Prepričanje je zmotno, saj vaša postava ni odvisna le od tega, koliko pojeste in koliko časa se potem potite v telovadnici. Tu so še stres, količina spanja, hormoni … Poleg tega se »kaznujete« za tistih nekaj piškotov, ki ste si jih privoščili po družinskem kosilu. To slabo vpliva na samopodobo. Namesto tega že vnaprej načrtujte dneve, ko se lahko prekršite in med prazniki načrtujte malce napornejše treninge, če menite, da boste zato bolj mirni. Ko bo vse všteto v urnik, se boste manj obremenjevali.

»Danes si bom odpočil od zdrave prehrane.«

Zdravo prehranjevanje je način življenja, od katerega si ne morete odpočiti. Ko vas premamijo skušnjave, pomislite na napredek, ki ste ga dosegli z rednim ukvarjanjem s športom. Je vredno, da ga izničite z mastnim krompirčkom? Svoj um prelisičite tudi s hrano. Ugotovite, po čem hrepenite in to pretvorite v živila. Si želite beljakovin, maščob, ogljikovih hidratov? Za vse lahko izberete bolj zdravo različico.

»V tem mesecu jem tako nezdravo!«

Prepričanja o slabi in dobri prehrani nam otežujejo življenje in nenehno dajejo občutek krivde. Če prisegate na obroke, pretežno sestavljene iz zelenjave in si za sladico privoščite sladoled, se počutite grozno. Pa je realnost v resnici drugačna. Nezdrav posladek ste si privoščili morda le enkrat v tednu, kar je v mejah zdravega ravnovesja. Ne odpovejte se svoji najljubši hrani, le razporedite jo na več manjših delov in si jo privoščite manj pogosto.

»Od vsega kar sem pojedel, se bom takoj zredil.«

Napihnjenost je logičen občutek po tem, ko pojeste več, kot običajno. Vendar ne deluje tako, da se vse, kar pojeste, takoj spremeni v maščobne blazinice okrog trebuha. S tem tudi kažete, da ste nezadovoljni s svojim telesom in da se pri hrani enostavno ne morete zadrževati. Je to res? Ali to sovpada s premišljenimi odločitvami, kaj boste jedli za zajtrk, kosilo in večerjo ter zdravimi prigrizki, ki si jih skrbno pripravljate? Če je odgovor ne, frazo takoj prenehajte uporabljati.

Preberite tudi: 

Sorodni članki

Se je mogoče držati diete tudi za praznike?

Ni lahko, a z vztrajnostjo in nekaj nasveti boste v praznikih uživali tudi, če ste na dieti.

Pri zdravem načinu prehranjevanja poslušajte svoje telo

Pomembno je, da se držite začrtanega jedilnika, ki spremlja naporne treninge, vendar morate hkrati prisluhniti potrebam svojega telesa. Preverite, kako to storite.

Načrtovanje prehrane - bistveno za doseganje najboljših rezultatov

"Zdaj pa samo še o hrani razmišljam …" je eden od pogostih ugovorov oz. izgovorov, ki se lahko pojavi tudi vam, ko se odločite spremeniti prehranjevalne navade (na bolje).

Izbor uredništva

Zakaj bi morali na dan narediti 10.000 korakov in več

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) in številni zdravniki ter drugi strokovnjaki pravijo, da bi 10.000 korakov...

Več...

18 korakov, kako zopet najti voljo

Ko smo depresivni, se je tako težko premikati, iti pod tuš in se preobleči, kaj šele se odpraviti na pohod ali tek. Čeprav...

Več...

Zakaj so doživetja vredna več kot materialne dobrine

Mera za uspeh danes ni več imeti najboljši avto in nepremičnino. Veliko mladih to ne zanima več.

Več...

Najbolj brane vsebine

Dovolite vaši mački spati z vami v postelji? Poglejte, kakšne posledice ima lahko to za vas in vašega ljubljenčka!

Spadate med tiste, ki med spanjem obožujejo toplino teh kosmatih princesk in princev ali zagovarjate nasprotno?
Več...

Horoskop: To je 6 najbolj samozavednih astroloških znamenj

Samozavedanje je zelo pomembna lastnost posameznika in četudi jo mnogi včasih zamenjujejo za samozavest in celo egocentričnost, se od njiju zelo razlikuje.
Več...

Če začenjate s hujšanjem, se nujno držite teh napotkov!

Če se lotevate hujšanja, bi jedilnik morali sestaviti glede na svoje potrebe in upoštevati, kaj želite spremeniti. Katerokoli dieto izberete, ne pozabite na te napotke.
Več...

Zato bi morali vsak dan delati plank!

Ena vaja, ki vključuje celo telo in ima mnogo pozitivnih učinkov. Veste, zakaj bi se je morali lotiti vsak dan?
Več...

3 hitri prigrizki, ki si jih lahko pripravite, ko ste močno pod stresom

Ko smo pod stresom, pogosto brez pretiranega ramišljanja posežemo po nezdravih prigrizkih. Zato si naslednjič pripravite enega izmed teh zdravih. Njihove recepte najdete v nadaljevanju.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri