Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Vprašanje:

Hujšanje po porodu

Pozdravljeni! Sem ena tistih mnogih nesrečnic, ki nisem nikoli zadovoljna s svojo težo in zato že celo življenje hujšam! Pred tremi meseci sem drugič rodila in kot že po prvem porodu, mi teža nikakor ne pada. Tri mesece po porodu imam težo večjo, kot na dan poroda. Prvič sem se zelo trudila in po porodu shujšala 30 kg (iz 92 kg na 62 kg - velika sem 171 cm), vendar sem potem zbolela in mi je "falilo" vse. Primanjkovalo mi je železa v krvi, zato sem večkrat omedlela, dobila sem več ran na želodcu in si poškodovala črevesje, tako da sem vse, kar sem pojedla "podrisala". Zaradi slabega počutja sem težko skrbela za hčero, vendar sem bila tako trmasta, da sem odklanjala vsakakršno pomoč. Kadar sem stopila pred ogledalo sem se še vedno počutila debelo in se videla debelo. Pred hujšanjem sem bila zelo veselo in "drugačno" dekle, s polno prijatelji, potem so rekli, da sem se popolnoma spremenila. Kako da ne, saj me je ves čas nekaj bolelo in se sploh nisem mogla sprostiti. Sčasoma smo rešili težave in po nekaj časa se je zdravstveno stanje umirilo in s kilami sem prišla do 65 kg. SUPER! Potem pa sem ponovno zanosila in se med nosečnostjo zredila za 21 kg in danes jih imam še vedno toliko (no, malce manj 82 kg). Rada bi povedala, da se že sedaj kar precej odrekam hrani in pazim na to, kaj jem. Cel dan sem zelo aktivna, z dvema otrokoma je pač tako. Počivam ne, na nogah sem od 5.30 do 23.00, ko zaspi najmlajši. Veliko se sprehajamo in igramo na svežem zraku, ampak kilogrami ne gredo nikamor. Rada bi imela zopet nazaj tistih ČUDEŽNIH 65 kg, vendar brez zdravstvenih težav. Naj povem še to, da imam čez dan pretežno 2 obroka, zajtrk in kosilo, večerjam nikoli, ker nimam časa. Nekajkrat čez dan pa posežem po kakšnem piškotku ali čokoladi. Mož, starši in prijatelji mi pravijo, da naj se sprijaznim s to težo, saj imam dva otroka in sem stara 30 let. Pravijo, da naj bom vesela, ker imam takšnega moža in krasne, zdrave otroke. Ampak jaz bi bila rada lepa mama, v ponos možu in otrokm! Pravijo, naj končno že začnem živeti in se ne več ubadati s hrano, kajti življenje je minljivo in jaz bom na koncu imela spomin le na diete! Imajo prav? PROSIM POMAGAJTE MI!

Odgovor:

Lepo pozdravljena!

Po porodu je še posebej težko doseči želeno telesno težo zaradi delovanja hormonov in predvsem časovne organizacije. Pomembno je, da se ljudje v svoji koži dobro počutimo, zato je prav, da ste se odločili ukrepati.

Priporočala bi vam, da uvedete štiri od pet obrokov na dan. Redni obroki so ključ do uspeha, saj morate dati telesu občutek varnosti, da ne shranjuje nepotrebne energije »za hude čase«.

Bolj kot količine so torej pomembni redni obroki. Pri tem je pomembno tudi, da zaužijete krepkejša zajtrk in kosilo in nato še lažjo večerjo.

Svetovala bi vam takole:

Zajtrk:

  • 60 g ovsenih kosmičev z jogurtom ali mlekom, 2dl (ovsene kosmiče večer prej zalijete z vodo)

Malica:

  • 2 jabolki/ hruški
  • ali 1 banana

Kosilo:

  • štručka polnozrnatega kruha (60-100g),
  • humus namaz iz čičerike,
  • 3 paradižniki.

Ali pa:

  • polnovredne testenine/nebrušen rjavi riž (70g) v zelenjavni omaki
  • in obvezno solata.

Malica:

  • pest oreščkov (20g) ali navadni jogurt (180g),
  • zraven še kakšen korenček.

Večerja:

  • zelenjavna juha in
  • 150g pustega mesa ali ribe ali 2 jajci,
  • solata.

Malico lahko nadomesti tudi Raw organic food bar, ki je zdrava alternativa vašim piškotom čez dan, kupite pa jo v prodajalnah dm ali Mercator. Če vam zmanjka časa, lahko za kosilo pojeste 2 sadeža in pest oreščkov.

Res je pomembno, da si vnaprej organizirate obroke in ne uživate predelane hrane, sploh »spotoma«. Kosmiče si pripravite lahko že večer prej, zjutraj le dodate mleko ali jogurt. Sadje lahko imate s seboj v torbici ali v avtu, prav tako oreščke.

Zelenjavno juho si npr. lahko skuhate in jo imate v hladilniku tri dni, preostanek zamrznete in pogrejete ko potrebujete. Tudi kosilo si lahko skuhate za dva dni skupaj.

Mojca Cepuš

Odgovarja:

Sprašuje: daša

Tema: Prehrana

Odgovor objavljen: 3. julij 2014.


Nazaj na vsa vprašanja

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri