maratonci

Čez dober mesec. Boste tekli? Zbrali smo nekaj nasvetov, da bo tekaška preizkušnja kar se da prijetna.

Tecite z razlogom. Ne glede na to, ali je vaš prvi polmaraton, deseti ali enaindvajseti. Danes se vprašajte: "Zakaj tečem?" Odgovor bo zelo dobra motivacija pri treningih zadnjih nekaj tednov, pa tudi na dan maratona.

Testirajte tekaške copate. Če razmišljate o novih tekaških copatih, ker opažate, da so ti, v katerih ste do zdaj trenirali, v precej slabem stanju, je zdaj zadnji čas za to. In potem obvezno naredite nekaj treningov v njih.

Trenirajte v družbi. Lažje boste obdržali motivacijo. Še posebej takrat, ko se bodo začeli kilometri vleči, in ko bo topla postelja na mrzlo in/ali deževno jutro nenadoma zelo vabljiva. Če boste z nekom dogovorjeni, se boste zagotovo potrudili. Če bi radi izboljšali čas, pa poiščite trening partnerja, ki je hitrejši, ta vas bo spravil iz cone udobja. Seveda nikar ne pretiravajte.

Preizkušajte teren. Za vami je verjetno že kar nekaj pretečenih kilometrov, pa vseeno – preizkusite različne terene. Zakaj? Travnata površina je odlična za 'regeneracijski' tek, tek po asfaltu vas pripravi na tekmo, na tekalni stezi pa imate možnost natančno odmeriti tempo.

Testirajte prigrizke oz. pijačo. Zadnje, kar si želite, so prebavne težave na dan maratona. Zato pravočasno uredite vse, kar je povezano s hrano in pijačo. Na maraton nikar ne odidite s pijačo, prigrizkom ali gelom, ki ga prej nikoli niste poskusili. Oz. preverite, kateri prigrizki in pijača bodo na voljo na postojankah na progi maratona.

Na pretiravajte z razdaljo. Ena prvih stvari, na katero pomisli večina tekačev: »Če grem na maraton, moram trenirati na dolgih in vedno daljših razdaljah.« To je vsekakor pomemben del priprav na maraton, a je lahko hitro preveč. Še posebej tik pred samim maratonom, ko se vsak žene še bolj. Naj vas ne premami.

Preverite traso. Če tečete prvič, se pozanimajte, kje bo potekla trasa maratona in jo preučite. Je teren raven, asfalt, se vzpenja, je na poti veliko zavojev … Če ste že tekli, pa preverite, ali se je karkoli spremenilo.

Trenirajte tudi psiho. Na ciljni črti potrebujete samozavest, prepričanje, da zmorete in da boste dosegli cilj. Psihična priprava na mraton je ravno tako pomembna kot fizična. Predstavljajte si dan tekme in sebe na ciljni črti.

Trenirajte postopnost. Začnite počasi, zaključite hitro. Prvih nekaj kilometrov naj vas ne bo strah začeti z nekoliko počasnejšim tempom, tako ne boste takoj izpraznili zaloge energije.

Preberite še: 19 stvari, ki tekače spravijo v slabo voljo 

 

 

Sorodni članki

11 nasvetov za najboljši polmaraton

Za vse, ki ste pred 21-kilometrskim tekaškim izzivom, imamo 11 odličnih nasvetov, da bo vaša izkušnja še prijetnejša.

5 nasvetov za (pol)maraton, ki jih nikar ne upoštevajte

Za priprave na maraton bi si mogli vzeti vsaj štiri mesece, pravijo strokovnjaki. Za polmaraton lahko nekaj manj. Zdaj je torej pravi čas, da sestavimo bojni načrt. A preden ga...

7. maja 2017 se nam pridružite na Wings for Life World Run

7. maja 2017 bodite del globalnega tekaškega dogodka, na katerem bo na deset tisoče ljudi teklo – istočasno – z namenom iskanja zdravila za poškodbe hrbtenjače.
Najbolj brane vsebine

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

3 nepričakovani znaki, ki kažejo na depresijo

Depresija se kaže na različne načine, nikoli ne vpliva le na razpoloženje. Pogosto spregledani znaki so naslednji …
Več...

Koliko škode naredi sladkor našemu telesu?

Preveč sladkorja lahko hitro poskrbi, da bomo spoznali grenko plat življenja.
Več...

Idealno živilo za hujšanje (nasvet osebnega trenerja)

Kolikokrat ste se že lotili diete z namenom, da shujšate? In kot zakleto so se po končani dieti, ki je ... khm ... trajala le nekaj dni, kilogrami veselo vrnili?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri