tek

Kdor se s tekom resneje ukvarja, je že slišal pomisleke prijateljev ali družine, da takšna vadba lahko škodi sklepom in je slaba za kolena. Kljub temu je to odlična in zdrava rekreacija, če sledite naslednjim nasvetom.

  • Poslušajte svoje telo

To velja za opremo, poškodbe in tehniko teka.

Če tečete predvsem zaradi vseh dobrih posledic, ki jih ima tek na zdravje, je dovolj že 45 minut zmernega teka. Ne silite se teči dlje, če telo pri tem popušča in si privoščite tudi krajše tekaške podvige. Prav tako si ne pozabite vzeti časa za počitek, ki je pri vsaki vadbi zelo pomemben za okrevanje.

Pri nakupu športnih čevljev se pogovorite s strokovnjakom, ki vam bo znal svetovati, kakšna obutev je za vas primerna. Čevlji morajo biti udobni, hkrati pa nuditi oporo gležnjem. Nikar ne vztrajajte v starih, razpadajočih tekaških copatih, ki vam delajo več škode kot koristi.

Pri tekaški tehniki pa bo najbolje, da se odpravite do trenerja. Prej kot osvojite pravilno držo za tek, lažje jo boste vzdrževali. Če sami tečete že nekaj let in bi morali tehniko popraviti, pa bodite potrpežljivi in vztrajajte na vsakem treningu. Potrebovali boste nekaj časa, da vam novo gibanje pride v navado.

  • Izberite teren

Tek na tekaški napravi je drugačen kot tek po betonu, pesku ali kamenju. Bodite previdni, ko izbirate podlago in si izberito tisto, ki vam najbolj ustreza. Če vam vreme ne dopušča teka zunaj, tekaška naprava pa vas ne mika, naredite trening za moč ali kondicijo.

V telovadnici imate vedno enake razmere, medtem ko morate hitrost spreminjati vsakokrat, ko začutite potrebo po tem. Zato namesto tega izberite program, ki sam določi hitrost in čas. Običajno jih ponujajo vse naprave.

Zunaj se morate spopasti z razmerami kot je močno sonce, veter, dež, mraz in vročina, vendar v zameno dobite svež zrak, čudovite razglede in sproščujočo naravo.

  • Počnite še kaj drugega

Samo s tekom ne boste napredovali, za to morate vplesti še druge vrste vadb. Z njimi boste tudi bolje poskrbeli za zdravje, kot če bi se držali le tekaških prog. Vsaj enkrat v tednu izvajajte vaje za moč, poseben dan naj bo namenjen tudi nizko intenzivnim vadbam kot je joga, v poletnih dneh pa plavanje.

Kadar imate dan za počitek, se odpravite na dolg sprehod, počasen tek, jogo, pilates ali naredite nekaj razteznih vaj. Dovolite telesu, da okreva in se pripravi na nov trening.

Sorodni članki

Joga za tekače: Zakaj morate občasno superge zamenjati za blazino za jogo

Vsak tekač bi kdaj moral sezuti superge in se uleči na podlogo za jogo.

Nasveti za tekače: Kako ohraniti motivacijo - kako postati boljši tekač?

Ne glede na to, kako radi tečemo, včasih potrebujemo malce spodbude in tudi kakšen dodaten nasvet. Da boste lažje ohranili motivacijo v temnejšem delu leta in še izboljšali svoj...

10 skrivnosti preventive pred tekaškimi poškodbami

Tekači o poškodbah ponavadi razmišljajo, ko so že poškodovani. No, mi vas poskušamo prepričati, da na poškodbe pomislite, še preden se pojavijo. Tu je nekaj odličnih preventivnih nasvetov.
Najbolj brane vsebine

Ta astrološka znamenja veljajo za najbolj zabavna

Dobra volja ima veliko pozitivnih stranskih učinkov. Na dušo in telo. Po mnenju astrologov bodo ta astrološka znamenja zagotovo poskrbela za veliko smeha.
Več...

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

2 beljakovinska smutija za zajtrk ali malico (+ kako veste, da vam primanjkuje beljakovin)

Za malico, sladico ali takrat, ko bi radi prigriznili nekaj sladkega, a zdravega in se morda prebudili brez skodelice kave, si pripravite dva beljakovinska smutija.
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri