10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kaj lahko naredite že danes za zmanjšanje tveganja in preprečevanje kapi?

Kaj lahko naredite že danes za zmanjšanje tveganja in preprečevanje kapi? (foto: profimedia) profimedia
11. 5. 2019

O kapi običajno ne razmišljamo, saj naj bi prizadela le starostnike, še posebej tiste, ki živijo pretirano nezdravo. Pa vendar lahko veliko škode naredijo tudi vaša vsakodnevna dejanja. Prepričajte se, da vsak dan poskrbite za svoje zdravje.

Trenutno se vam kap morda ne zdi zaskrbljujoč zdravstven problem, vendar je resnica ta, da si jo pridelamo skozi več let nezdravega življenja. Ne le tistega, ekstremnega, ko vsak dan jemo mastno hrano in se ne gibamo, ampak tudi s skritimi navadami, ki počasi najedajo zdravje. Prepričajte se, da upoštevate naslednje nasvete.

Jejte hrano, ki je dobra za srce

Na svoj jedilnik uvrstite živila, ki na telo delujejo protivnetno in lahko pomagajo znižati krvni pritisk. To je na primer zelena listnata zelenjava, jagodičje in ribe (odlična izbira je losos). Izogibajte pa se hrani, ki zvišuje raven slabega holesterola, saj se sčasoma ustvarijo krvni strdki, ki posledično vodijo v kap.

Ne pozabite na kalij

Kalij ima glavno vlogo pri ravnovesju soli v telesu, saj uravnava telesne tekočine. Na krožniku naj bodo zagotovo fižol, avokado in sladek krompir. S tem boste tudi poskrbeli, da bo v telesu dovolj elektrolitov, kar je pomembno še posebej poleti, ko izkusite vrtoglavico po fizični aktivnosti. Izogibajte se prehranskim dopolnilom s kalijem in raje izberite naravne vire.

Gibanje naj bo obveznost

Verjetno že veste, da veliko sedenja lahko privede do bolezni povezanih s srcem, diabetesa in drugih zdravstvenih težav, tudi do kapi. Veliko razliko lahko naredite že, če ste aktivni vsaj 30 minut dnevno. Tudi ko na sporedu ni daljšega treninga, se odpravite na sprehod, hodite po stopnicah, izvajajte jogo … in se gibajte, kakor vam v tistem trenutku najbolj ustreza. Poskrbite le, da ne boste presedeli tudi prostega časa.

Večkrat preverite krvni pritisk

To je namenjeno predvsem vsem, ki se soočajo z visokim krvnim pritiskom, saj je pri njih tveganje za kap še večje. Redno obiskujte zdravnika in svoje počutje pozorno spremljajte tudi sami. Kako pogosto se morate oglasiti na pregledih, je odvisno od vašega trenutnega zdravstvenega stanja. O tem se posvetujte z zdravnikom.

Končno odpravite težave s smrčanjem

Ne le, da boste s tem osrečili tiste, ki spijo v vaši neposredni bližini, zmanjšali boste tudi tveganje, da bi doživeli kap. Glasno smrčanje in hlastanje za zrakom lahko kaže na spalno apnejo (motnjo pri kateri v spanju za nekaj trenutkov nehate dihati), ta pa poveča možnosti za srčno kap. Pavze med dihanjem lahko povzročijo ogromen stres za telo, dvignejo krvni tlak in povzročijo neenakomerno bitje srca.

Odvadite se kajenja

Verjetno so vam o tem pridigali že čisto vsi in dobro se zavedate, da je razvada nevarna zdravju v več pogledih, zato je skrajni čas, da jo ukinete. S kajenjem se krčijo žile in posledično zmanjša pretok krvi, polne kisika. Zato organi niso preskrbljeni, kar vključuje tudi srce. Nadaljevanje verjetno že poznate - lahko se zgodi, da se nekoč zgrudite zaradi kapi.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri