10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

4 dobri razlogi, zakaj si morate vsak dan vzeti čas za kosilo

4 dobri razlogi, zakaj si morate vsak dan vzeti čas za kosilo (foto: profimedia) profimedia
1. 6. 2018

Majhen prigrizek ob računalniku ali odmor za kosilo, ki ste ga že prej pripravili doma? Kar izberete večkrat, pomembno vpliva na vaše telo. Preverite, katere dobre učinke dobite, če si vzamete čas za toplo (zdravo) kosilo.

Ker bi čim prej radi opravili z delom in odšli domov, ali ker ne želite izgubljati časa med opravki, je razumljivo, da izberete manjši obrok, ki ga pojeste v nekaj minutah in ni pretirano zdrav. Vendar vam bo na dolgi rok to prineslo veliko zdravstvenih problemov.

Tu so 4 dobri razlogi, da v svojem urniku vsak dan naredite prostor za polnovreden zdrav obrok sredi dneva:

Odpravite stres

Pri delu se morate spopasti tudi s stresom, ki sčasoma vodi v razdraženost in depresijo. Odlična protiutež je šport, ob katerem se sproščajo hormoni sreče in postrežejo z dobro voljo ter pozitivnim pogledom na svet. Kadar pa med službenim časom ne morete telovaditi, a vseeno potrebujete nekaj trenutkov za sprostitev, si vzemite čas za kosilo. Najbolje je, da ga pripravite že doma in se tako prepričate, da boste pojedli nekaj zdravega ter nasitnega. Ne jejte pred računalniškim ekranom, ampak se, če imate možnost, odpravite v bližnji park. Ker boste imeli čas narediti nekaj globokih vdihov in se ponovno zbrati, boste lažje nadaljevali z nalogami in preprečili upad koncentracije.

Vitamin D

Vitamin D lahko pridobite tudi iz nekaterih živil, vendar ga telo najbolje absorbira, kadar se izpostavite dnevni svetlobi. S kratkim sprehodom (in sončno kremo) boste napolnili zaloge vitaminov in preprečili tveganje za depresijo, diabetes in bolezni povezane s kostmi. Nazaj se boste vrnili dobre volje in pripravljeni na delo.

Pretegnete telo

Če ne boste kosili v pisarni, se boste morali vsaj na kratko sprehoditi. To bo telesu dobro delo, še posebej, če ste primorani več ur dnevno sedeti. Sprehod in kratke raztezne vaje pospešijo krvni obtok in preprečijo krče ter bolečine zaradi prisilne drže. Še en razlog več, da se vsaj nekaj minut zadržite v naravi.

Izboljšanje kognitivnih funkcij

Večurno sedenje pred računalnikom ne izboljša produktivnosti, naredi pa ravno obratno. Izčrpa kreativnost in koncentracijo, zato v drugi polovici delovnega časa naredite manj nalog, kot ste jih na začetku. Večkratni odmori poskrbijo, da vzdržujete sveže misli in lahko delo opravljate polni energije. Med malico omogočite možganom, da se osredotočijo na nekaj drugega, da se kasneje spet lahko zberete in nadaljujete, kjer ste ostali. Morda celo najdete rešitev problema, ki ste jo imeli pred nosom.

Preverite recepte, ki jih lahko naredite tudi za seboj: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri