10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kdaj vaje za stabilnost zavirajo trening?

Kdaj vaje za stabilnost zavirajo trening? (foto: profimedia) profimedia
24. 5. 2019

Vaje za stabilnost lahko ključno pomagajo napredovati pri drugih aktivnostih, ki jim posvetite veliko časa. Ko boste na primer stabilnejši pri teku, boste izboljšali držo in boste lahko tekli hitreje. Včasih pa se zgodi, da zavirajo trening, ki bi drugače bil bolj učinkovit.

Vsakokrat ko treningu dodate vaje za ravnotežje ali nadgradite določene vaje tako, da morate hkrati stabilizirati trup, krepite tudi mišice na katere se tisti trenutek ne osredotočate, a skrbijo za ravnotežje. Ko delate na primer izpadni korak, so stabilizatorji mišice trupa, čeprav se osredotočate na noge in zadnjico. To je razlog, da so vaje za ravnotežje postale tako priljubljene: z eno vajo utrjujete več mišic hkrati.

Zakaj bi morali tudi vi preizkusiti vaje za stabilnost? Ker …
  • pomagajo izboljšati ravnotežje

  • izboljšajo koordinacijo

  • izboljšajo stabilnost sklepov

  • krepijo mišice, ki služijo kot stabilizatorji

  • omogočajo bolj usklajeno delovanje možganov in telesa

Z vajami krepite povezavo med mišicami in umom, zato ste lahko pri nadaljnjih aktivnostih uspešnejši. Najbolje je, da izberete vaje za ravnotežje z lastno težo, saj pripomočki povečajo možnosti za poškodbo, če jih ne uporabljate pravilno (na primer pretežke uteži ali žoga).

Kako boste vedeli, da vaje za stabilnost ovirajo vaš napredek?

Ko vajo nadgradite tako, da morate hkrati tudi loviti ravnotežje, ne morete izbrane skupine mišic krepiti tako, kot bi si želeli. Nekaj moči porabite za stabilizatorje, zato vam je manj ostane za mišico, ki ji je vaja namenjena. Pri izpadnem koraku boste na primer manj pozornosti namenili nogam in zadnjici. Če bi delali z nogami trdno na tleh, bi se lahko odrezali bolje.

Pri vsaki vadbi se zato vprašajte: Kakšen je namen današnjega treninga?

Ko boste hoteli okrepiti na primer noge, opustite nestabilne površine, ki bi otežile vaje. In ravno obratno: kadar se želite osredotočiti na mišice, ki vzdržujejo ravnotežje, nadgradite vajo.

Morda vas bo zanimalo tudi:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri