10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Hoja lahko podaljša življenje

Hoja lahko podaljša življenje (foto: Profimedia) Profimedia
7. 9. 2019

Nedavne študije so pokazale, da lahko le dve uri hoje na teden pomagata živeti dlje in zmanjšujeta tveganje za bolezni.

Študija ameriškega Združenja za rakave bolezni je spremljala 140 tisoč starejših ljudi in ugotovila, da so imeli tisti, ki so hodili šest ur na teden, manjše tveganje smrti zaradi bolezni srca in ožilja, bolezni dihal in raka, kot tisti, ki niso bili aktivni.

Že hoja, ki traja malo manj kot dve uri na teden, lahko začne zmanjševati tveganje za bolezni in vam pomaga živeti dlje in bolj zdravo.

"Naša telesa so bila oblikovana za premikanje," pravi dr. David Agus, profesor medicine in inženirstva na Univerzi v Južni Kaliforniji.

Ljudje z najdaljšo življenjsko dobo na svetu ne hodijo v fitnes, ne tečejo maratonov in se ne
potijo v telovadnicah. Namesto tega živijo v okoljih, ki jih nenehno spodbujajo h gibanju, in o tem niti ne razmišljajo. Gibanje je del njihovega vsakdana. Obdelujejo vrtove, in to ročno.

Opravljajo zaposlitve, ki od njih zahtevajo, da se pogosto premikajo ali vstajajo. In hodijo
vsak dan. Skoraj povsod.

Preberite: Ikigai – tisto, kar vodi v srečnejše in dolgo življenje (in kako ga odkrijete)

Študija je pokazala, da v amiških skupnostih v Severni Ameriki povprečna ženska prehodi 14 tisoč korakov na dan, povprečen moški 18 tisoč, oba spola pa na dan počitka v povprečju prehodita 10 tisoč korakov. Te amiške skupnosti imajo tudi najnižje stopnje debelosti katerekoli skupnosti v Severni Ameriki.

Hoja ima kar nekaj prednosti:
  • Aktivira limfni sistem.
  • Odstranjuje toksine.
  • Preprečuje okužbe.
  • Krepi imunski sistem.

Okolje, v katerem živite, zelo vpliva na raven vaše dejavnosti, vendar obstajajo načini, kako se lahko pripravite do tega, da se več gibate:

1. Vsak dan naredite nekaj manjših sprehodov.

2. Peljite psa na kratek jutranji izlet okoli stanovanjskega bloka ali po soseščini.

3. V službo se odpravite peš, s kolesom, z javnim prevoznim sredstvom. Raziskave kažejo, da je bolje, da se gibljete čez ves dan, kot pa da ves dan sedite in se nato 30–40 minut potite v telovadnici in sedite ves dan.

4. Sprehodite se do trgovine z živili.

5. Če delate v nakupovalnem centru ali v središču mesta z zelo malo parkirnih možnosti, parkirajte daleč od vhoda in dodajte še nekaj korakov vsakodnevne hoje.

6. Vsako uro hodite 5 minut.

7. Vstanite od mize in se sprehodite po pisarni.

8. Sprehajajte se tudi po službi – z ženo, možem, prijatelji. 40 minut hoje bo minilo, kot bi mignil.

Povzeto po Aislinn Leonard, bluezones.com.

Preberite še: To se lahko zgodi, če naredite 10.000 korakov na dan 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri