To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Vprašali smo trenerja: Zakaj bi morali tekači izvajati tudi druge vrste treningov?

Vprašali smo trenerja: Zakaj bi morali tekači izvajati tudi druge vrste treningov? (foto: profimedia) profimedia
25. 7. 2018

Tudi zapriseženi tekači bi se morali preizkusiti v različnih vadbah. Zakaj in kako to vpliva na športni nastop? Preverite, kaj nam je o tem povedal kineziolog.

Kot verjetno že veste, je za zdravje in vsestransko telesno pripravljenost najboljše izbrati različne oblike vadbe, ki zajemajo različne funkcionalne sposobnosti. Pa vseeno hitro zapademo v svojo rutino, v kateri počnemo zgolj tisto aktivnost, ki nam je pisana na kožo. Tokrat se osredotočamo na tekače, ki bi morali teku vsaj dvakrat tedensko dodati drugačne aktivnosti. Zakaj? “Druge vrste vadbe se izvaja predvsem kot podporo tekaškemu treningu. Namen tega je, telo bolje pripraviti na tekaške obremenitve, zmanjšati tveganje za nastanek poškodb in ohranjanje gibalne raznolikosti ter kompetentnosti tudi na drugih področjih,” pove tekaški trener in diplomiran kineziolog.

Dobra novica za tekače je tudi ta, da lahko z raznolikostjo in dopolnjevanjem treningov hitreje ter varneje napredujejo, kot bi samo s tekom. Priporočljiva je kombinacija vadbe za moč in gibljivost, najbolje pa je, da program sestavi strokovnjak. Ta bo upošteval tudi vaše fizične sposobnosti in morebitne zdravstvene posebnosti.

tek

Če bi se po opravljenem treningu za moč radi podali še na lahkoten tek, dobro premislite. Vaša odločitev je odvisna od tega, v kakšen kontekst vse skupaj postavite oziroma kakšni so vaši cilji in ali želite opraviti težek tekaški trening ali zgolj preteči nekaj lahkotnih kilometrov. Tekaški trener svetuje: “Če imamo na programu težke intervale obeh vrst treningov, zagotovo ne bomo izvajali moči in teka skupaj, zaradi interference trenažnega stimulusa* in povečanega tveganja za poškodbe.” Kadar imate na sporedu težek trening za moč in iztek (počasen aerobni tek), pa se najprej lotite moči in nato izteka, še posebej, če želite izgubiti odvečne kilograme.

*Če izvedete težek trening za moč in visoko intenziven trening teka, s tem ne boste dosegli optimalnega učinka vadbe. Bolje je, da se lotite vsake posebej, pri čemer ne pozabite na obvezen počitek. 

Za začetek smo zbrali nekaj idej, s katerimi si lahko pomagate:

Preverite tudi: Vprašali smo trenerja: Kaj je najbolj pomembno pri nakupu športne obutve? 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri