ly45_33_tek1_sh

Ne glede na to, kakšni so vaši cilji, če želite shujšati, izboljšati telesno pripravljenost, se razbremeniti stresa, tekmovati ali pa samo aktivno preživeti prosti čas, boste ugotovili, da ima tek številne koristi.

O teku obstaja ogromno teorij in resnic, o pravilni tehniki, o koristnosti, o škodljivosti ... a univerzalnega pravila ni, vse je odvisno od posameznika, kako teče in zakaj teče.

Tek ne nazadnje ni nobena posebna znanost. Človek ima tek zapisan že v genih, saj je že pračlovek hodil in tekel. Kaj je tek drugega kot nadgradnja hoje. Za tek potrebujete le voljo, udobna oblačila in obutev. Tek spada med najboljše aerobne vaje, z njim izboljšujemo delovanje srčno-žilnega sistema.

Tek deluje protistresno, saj se med tekom sprošča hormon endorfin

Deluje tudi meditativno, saj med tekom izklopimo možgane in preprosto uživamo ali pa med tekom predelamo kakšno težavo.

Večina ljudi začne teči, da bi shujšali, saj je tek zelo učinkovit porabnik kalorij in s tekom lahko zmanjšamo delež telesne maščobe. Zmanjšuje se tudi maščobno tkivo okoli pasu, prav tako se nam izboljša metabolizem.

Torej, kaj še čakate?

Začetek je vedno težak, še posebno če ste brez kondicije. Vendar lahko s primernim tempom in vztrajnostjo začnete uživati v teku, s stopnjevanjem intenzivnosti pa boste zmogli preteči vse daljše razdalje. Dober tek vam želim!

Pripravil: Vanja Cipot, osebni trener - www.v-team.si

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Nasveti, da boste v zimskih jutranjih in večernih urah varni uživali v hoji in teku

Lahkoten tek in hitra hoja sta prijetni in sproščujoči aktivnosti. Če ju izvajamo zgodaj zjutraj ali zvečer, imata tudi številne prednosti.

Kaj storiti, ko se napredek ustavi?

“Kaj naj storim? Vadim trikrat na teden po eno uro. Na začetku so bili rezultati odlični, zdaj pa se je vse ustavilo. Kaj delam narobe?” Vam je ta zapis znan? V nadaljevanju boste…

Veseli december in alkohol: Kako alkohol vpliva na hujšanje in/ali pridobivanje mišične mase

December je že tradicionalno mesec novoletnih zaobljub. Ta mesec najdemo kup izgovorov, zakaj bi lahko svoje zaobljube malce preložili ali odložili na novega leta dan.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri