ly45_33_tek1_sh

Ne glede na to, kakšni so vaši cilji, če želite shujšati, izboljšati telesno pripravljenost, se razbremeniti stresa, tekmovati ali pa samo aktivno preživeti prosti čas, boste ugotovili, da ima tek številne koristi.

O teku obstaja ogromno teorij in resnic, o pravilni tehniki, o koristnosti, o škodljivosti ... a univerzalnega pravila ni, vse je odvisno od posameznika, kako teče in zakaj teče.

Tek ne nazadnje ni nobena posebna znanost. Človek ima tek zapisan že v genih, saj je že pračlovek hodil in tekel. Kaj je tek drugega kot nadgradnja hoje. Za tek potrebujete le voljo, udobna oblačila in obutev. Tek spada med najboljše aerobne vaje, z njim izboljšujemo delovanje srčno-žilnega sistema.

Tek deluje protistresno, saj se med tekom sprošča hormon endorfin

Deluje tudi meditativno, saj med tekom izklopimo možgane in preprosto uživamo ali pa med tekom predelamo kakšno težavo.

Večina ljudi začne teči, da bi shujšali, saj je tek zelo učinkovit porabnik kalorij in s tekom lahko zmanjšamo delež telesne maščobe. Zmanjšuje se tudi maščobno tkivo okoli pasu, prav tako se nam izboljša metabolizem.

Torej, kaj še čakate?

Začetek je vedno težak, še posebno če ste brez kondicije. Vendar lahko s primernim tempom in vztrajnostjo začnete uživati v teku, s stopnjevanjem intenzivnosti pa boste zmogli preteči vse daljše razdalje. Dober tek vam želim!

Pripravil: Vanja Cipot, osebni trener - www.v-team.si

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Zakaj je počep tako odlična vaja? In kako ga pravilno izvajati (nasvet trenerja)

S počepi ne krepimo samo mišic nog in zadnjice, temveč s pravilnim izvajanjem spodbujamo tudi anabolično okolje, ki spodbuja izgradnjo mišic v celotnem telesu. To pomeni, da...

4 vaje proti osteoporozi

Osteoporoza je bolezen, ki največkrat prizadene ženske po 50. letu starosti. Dejavnikov za nastanek je več. Pomembno pa je zavedanje, da je bolezen bolje preprečiti kot...

Vse pozitivne koristi raztezanja (tudi če niste navdušen rekreativec ali športnik)

Raziskave so pokazale, da ima raztezanje številne koristi, tudi če niste navdušen rekreativec ali športnik.
Lady

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Lady

Naročite se na revijo Lady:

04 511 64 44 spletni nakup

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Najbolj brane vsebine

4 načini, kako slišati sebe (in to ni meditacija)

Vsi lahko prisluhnemo svoji intuiciji, le naučiti se moramo prepoznati, kateri glas je pravi. 
Več...

Kaj lahko vprašate partnerja namesto “Kako si?” - 20 vprašanj

Komunikacija je eden pomembnejših stebrov razmerja, zato poskrbite, da bo med vama tekla gladko.
Več...

Katera hrana in pijača izboljša delovanje možganov? (in kaj jih zavira)

Ko skrbite za svoje zdravje, ne pozabite na možgane. Tam se dogajajo vsi pomembni procesi v telesu, zato tudi s hrano in pijačo poskrbite, da bodo lahko dobro delovali.
Več...

6 zdravilnih lastnosti kakija

Kaki je prava mala zakladnica hranilnih in zdravih sestavin. Poglejmo si, na kaj vse blagodejno vpliva. 
Več...

Cimet - top začimba, ki nas zdravi

Nekoč izredno cenjena začimba danes postaja priljubljeni pripomoček v boju proti raznim tegobam, ki se tičejo zdravja in lepote. Preberite, na kakšne načine lahko uporabite cimet.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri