10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Izgorelost in kako ponovno do ravnovesja?

Izgorelost in kako ponovno do ravnovesja? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
29. 4. 2010

Že vsak šesti čuti znake izgorelosti. Osvobodite se pritiska: po vsakdanjem hitenju se umirite z blagodejno telesno dejavnostjo.

Včasih se nam zazdi, kot da bi živeli v nekakšnem lepilu. Naloge, ki so nam prej šle zlahka od rok, se vlečejo in vlečejo. Motivacije pa ni od nikoder. Vse to so opozorilni znaki nove ljudske bolezni – izgorelosti. Glede na najnovejše študije, znake izgorelosti čuti že skoraj vsak šesti Evropejec. Še bolj so izpostavljene ženske, ki so obremenjene z gospodinjstvom, družino in še s službo. Na srečo lahko to bolezen tudi premagamo.

Gibanje sprošča hormone sreče

Delo brez odmora, precenjevanje lastnih sposobnosti, zanikanje lastnih potreb – vse to so klasične poti, ki vodijo do izgorelosti. Še posebej bodite pozorni, kadar se jim pridružijo še drugi simptomi: motnje spanja, utrujenost in stalen občutek preobremenitve.

Enako velja za tipične stresne težave, kot so na primer glavoboli, vrtoglavice in visok krvni pritisk. Opozorilni znak je tudi povečana dovzetnost za okužbe.

Namig: redno knajpanje dokazano pomaga pri premagovanju stresa. Izmenično polivanje s hladno in toplo vodo (na primer v savni) pripomore k prijetnemu sproščanju. Če si tako polivamo roke, ublažimo glavobole, hladne ročne kopeli pa poživljajo.

Ob vsakdanjem hitenju pa nikar ne pozabite na telesno dejavnost. Idealni so strumni sprehodi ali nordijska hoja. Gibanje poskrbi za poživitev presnove in pomaga pri razgrajevanju stresnih hormonov adrenalina in kortizola. Že dva- do trikrat tedensko po 30 minut sprehoda zaščiti srce in uravnava krvni pritisk.

Z zdravilnimi rastlinami do novega poleta

Svetovna zdravstvena organizacija je stres uvrstila med najbolj rizične faktorje 21. stoletja. Zdravniki določene telesne motnje, kot so na primer težave s črevesjem in želodcem, tinitusom ali divjanjem srca, pripisujejo novi bolezni - 'bolezni hitrega življenja'. Lahko si pomagate z naravnim zdravilstvom.

Namig: damiana, slezenovka z rumenimi cvetovi, se tradicionalno uporablja pri telesni in duševni izčrpanosti. Ima harmoničen in vitalen učinek. Za popoln učinek delovanja jo kombiniramo z ambro in ginsengom. Baldrijan pomirja, šentjanževka pa razvedri.

Hrana za živčevje poskrbi za energijo

Ko gre vse le še navzdol, telo potrebuje veliko energije, to pa najdemo  predvsem v beljakovinah. Če jih telesu primanjkuje, si jih poišče v zalogah, predvsem v mišicah. Posledica: ob stresnih dnevih se počutimo popolnoma brez moči.

Če veste, da vas čakajo naporni dnevi, si morate vedno pripraviti zajtrk, bogat z beljakovinami. Priporočamo zrnasto skuto, jogurt ali kozarec mleka.

Namig: zraven pojejte še mandarino ali kivi. Beljakovine se namreč v kombinaciji z vitaminom C bolje prebavijo, za potrebno energijo pa poskrbijo že 40 minut po zaužitju.

Brokoli in krompir vsebujeta veliko vitaminov B, ki regenerirajo živčevje. Repično olje, slanik in losos z omega 3 maščobnimi kislinami poskrbijo za boljšo delovno storilnost.

Veliko energije dobite tudi s papriko, a le če pojeste surovo. Vsebuje namreč kapsaicin, ki sprosti celo množico hormonov sreče. In ti so najboljša zaščita pred izgorelostjo.

Najboljše iz narave

Pomirjevalno oblivanje kolen

Mrzel vodni curek usmerimo ob zunanji strani kolena navzgor ter po notranji strani navzdol. To zniža krvni pritisk, krepi obrambne mehanizme telesa in služi tudi kot pomoč, če imate težave s spanjem.

Poživljajoča damiana

Mehiški zdravniki jo tradicionalno uporabljajo za zdravljenje nervoznih napetosti in pobitosti. Aktivira telesne moči samozdravljenja.

Progresivno sproščanje mišic

Stresno zakrčenje mišičevja premagujemo z rednim sproščanjem celotnega telesa in posameznih mišičnih skupin.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri