10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

15 nasvetov, da se izognete poškodbam pri teku

15 nasvetov, da se izognete poškodbam pri teku (foto: Profimedia) Profimedia
3. 7. 2017

Maratonci imajo v povprečju več poškodb stopala, tekači na srednje razdalje kolenskega sklepa, sprinterji stegenskih mišic, rekreativci pa v ambulanto prihajajo zaradi bolečin v predelu stopal, poškodb kolenskega sklepa in bolečin spodnjem delu hrbta. Pri strokovnjakih smo preverili, kako se temu izogniti.

Alja Malis, osebna trenerka NCSF, specialistka za gibanje pred porodom in po njem, priporoča:

1. Če se le da, ne tecite po asfaltu.

2. Tekaška copata naj ima zadostno širino podplata.

3. Ne tecite, če že imate urinsko inkontinenco, prolaps organov ali razmik trebušnih mišic ter 9 do 12 mesecev po porodu.

4. Ne tecite na peto! V trenutku prenosa teže z ene noge na drugo mora biti stopalo pod centrom našega težišča, torej pod medenico.

5. Tecite tako, da se ne odbijate od tal – predstavljajte si, da je 5 cm nad glavo stena. Tecite mehko.

6. V rokah držite namišljen pladenj ali odprto knjigo (s tem poskrbimo za zunanjo rotacijo v rami).

7. Predstavljajte si, da imate v kolenih svetilke, s katerimi svetite naravnost.

8. Če nosite čop ali imate večje oprsje, je prevelika amplituda gibanja las ali prsi znamenje, da se preveč odbijate in nagibate v frontalni ravnini (levo-desno).

9. Nikoli ne tecite po klancu navzdol, ker bi s tem preveč obremenili kolena.

10. Če čez dan veliko sedite, se pred tekom nujno ogrejete.

11. Poskrbite, da nosite ustrezen modrček, ki ublaži poskakovanje dojk.

12. Ustrezno krepite svoj telesni center, tako da boste imeli 'močno' hrbtenico in čvrste trebušne mišice.

13. Skrbite za zdravje stopal (stopalna masaža, stopalne vaje, bosa hoja po naravnih površinah).

14. Skrbite za ustrezno dihanje s prepono in z medrebrnimi mišicami.

15. Ne tecite predolgo naenkrat, prepogosto, preintenzivno in ko ste utrujeni.

Več preberite v članku: Znaki, da s tekom morda pretiravate (in na kaj morajo biti še posebej pozorne ženske) 

Preberite tudi: 15 skrivnosti, ki jih poznajo samo tekači 

In poskusite: 6 top vaj, ki jih naredite na dan počitka 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri