bradley-wentzel-604970-unsplash

Kliše tekačev je, da jim tek čisti in zbistri glavo. Poglejmo, če je ta zares na mestu.

Režiser Casey Neistat je dejal, da je pred vsako pomembno odločitvijo v življenju tekel, saj mu tek popolnoma zbistri um, da se lažje odloči, kako in kam. "Težko je teči in se hkrati smiliti samemu sebi," pa je dejala tekačica Monte Davis.

Če ste že kdaj tekli, ste morda že doživeli ta občutek prerojenosti - kot popolnoma nova oseba.

Pa poglejmo, kaj pravi znanost ... 

Nedavno so v nevroznanosti ugotovili, da se tekom življenja v telesu proizvajajo novi nevroni (živčne celice, ki se nahajajo v možganih, hrbtenjači ter živcih in ganglijih obkrajnega živčevja). Zaenkrat so ugotovili, da se to zgodi le skozi intenzivno gibanje. Nove celice se pojavljajo v področju možganov hipokampus, ki je povezano z učenjem in spominom.

Torej si s tekom zares lahko zbistrimo um oz. izboljšamo kognitivne sposobnosti. 

Karen Postal, predsednica ameriške akademije klinične nevropsihologije, je dejala: "Če telovadite oz. se potite 30 do 40 minut, se ustvarjajo nove možganske celice, to se dogaja v področju spomina."

Bolj učinkovit pa je tudi prenos kisika in hranil po telesu. Med tekom se poveča pretok krvi v področjih, ki so povezana z “bistrim razmišljanjem”: načrtovanjem, pozornostjo, koncentracijo, postavljanjem ciljev, upravljanjem s časom, pa tudi z reguliranjem emocij.

Redni tekači pa lahko potrdijo še eno korist za mentalno zdravje, ki pa jo znanstveniki še niso zares preučili. Gre za prekrasen način, da se možgani umirijo. Z vsakim pretečenim kilometrom. Pozornost se vse bolj usmerja na sedanji trenutek – biti tukaj in zdaj.

Zakaj oz. kdaj torej teči? 
  • Če imate kreativno blokado, zaradi katere ne morete dalje ali ustvarjati.
  • Dvomite, kakšno odločitev sprejeti.
  • Se počutite jezno, žalostno ali enostavno prazno.
  • Bi se želeli "izprazniti" ali pomiriti.
  • Želite izboljšati spomin, koncentracijo in pozornost ...

nymag, sciencedaily.com

Preberite si še:

Sorodni članki
None

Tek stimulira možgane

Tek nekajkrat na teden stimulira možgane, kar vpliva tudi na boljši spomin, so ugotovili nevrostrokovnjaki na univerzi Cambridge.

Psihični vidiki vadbe

Znanstveniki z različnih področij vse bolj kažejo na pozitivne vplive telesne vadbe na duševno zdravje in zmožnosti človeka.

Kako tek koristi zdravju?

Šport je za zdravo telo nujno potreben, kar čivkajo že vrabci na veji. Ob gibanju se sproščajo t.i. hormoni sreče, poleg tega napredujete na številnih področjih. Tokrat...
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri